Monday, July 11

Seminar Kesedaran Keselamatan Diri Untuk Anak-anak Remaja Perempuan dan Ibu

Kepada sesiapa yang berminat...dapat dari emel, macam berminat je nak pergi dengan Along..
_________________________________________________________


Dewasa ini terlalu banyak kes jenayah berlaku di mana- mana tanpa mengira tempat dan masa. Mangsanya pula tanpa mengira usia, bangsa dan agama, malah ada kalanya berlaku kepada kanak-kanak dan orang-orang yang tidak berdosa. Kes ragut, rompak, rogol, bunuh dan sebagainya semakin banyak berlaku di sekeliling kita.

Sehubungan dengan itu, kami di The Little Khalifah Shop terpanggil untuk mengadakan seminar tentang kesedaran keselamatan diri untuk anak-anak remaja perempuan bersama ibu mereka. Seminar ini akan mengupas isu-isu jenayah yang biasa berlaku di kalangan anak-anak remaja perempuan dan juga wanita dewasa.

Di samping itu teknik-teknik dan tips-tips mejaga keselamatan diri dan mempertahankan diri dari serangan penjenayah turut dikongsi oleh penceramah. Tanpa melupakan perkongsian menurut pandangan Islam, kami juga membawakan satu slot yang mengupas isu ini dari sudut pandangan agama. Berikut adalah maklumat berkenaan seminar ini.

Seminar Kesedaran Keselamatan Diri Untuk Anak-anak Remaja Perempuan dan Ibu

Hari/Tarikh:Ahad, 24hb Julai 2011
Masa: 8.30 pagi – 12.30 tengah hari
Tempat: Auditorium A, Bangunan Engineering, UIA Gombak.

Yuran: RM 80.00 untuk setiap peserta (perempuan sahaja)

Penyertaan dan pembayaran perlu di buat selewat-lewatnya 19 Julai 2011.
Tel no : 03 - 4147 2626
Call this number kalau nak borang penyertaan. Susah nak masukkan ke dalam blog (actually ibu tak pandai la nak buat macam mana)

Tempat adalah terhad kepada 100 orang peserta yang berumur 10 tahun ke atas. Penceramah yang diundang ialah Dr Kamal Afendi Hashim, Penganalisis Jenayah yang sering muncul di kaca TV dan radio dan media-media lain yang bual bicaranya sering mengingatkan kita dan memberi kita informasi berguna berkaitan kes-kes jenayah.

Manakala untuk slot Sayangi Diri, Cintai Diri” kami mengundang Ustazah Ros Izanuri Jamaludin yang akan bercakap tentang pentingnya kita menjaga diri kita dari sudut pandangan Islam. Turut dikongsi bersama adalah doa pelindung diri sebagai benteng keselamatan diri teruatamanya apabila kita melangkah keluar dari rumah.

Sehubungan dengan ini, pihak kami di The Little Khalifah Shop amat berbesar hati untuk menjemput orang ramai untuk menyertai seminar yang kami anjurkan ini. Anda juga dijemput untuk menyertai kami di Facebook di group The Little Khalifah Shop. Untuk keterangan lanjut, sila hubungi alamat ataupun nombor telefon yang tertera di bawah:

The Little Khalifah Shop
No 2750A, Jalan Changkat Permata
Taman Permata
Ulu Klang
53300 Kuala Lumpur
Tel: 03-41472626 Faks: 03-41471543
Web : http://www.littlekhalifahshop.com


Salam
Ibu Muhsina

No comments:

Post a Comment