Tuesday, November 29

BALI : HAROKMOON TRIP ARRIVING DAY

Kalau orang lain, mungkin tertulis Bali : Honeymoon Trip with Sang Kekasih...

Ibu...harokmoon trip with muhsinas...best tak ke Bali ni? Of course la best.
Jalan-jalan negara orang.
Tengok gelagat orang, selit-selit gelagat anak sendiri yang rasa nak leku je...
Tengok budaya orang,
Tengok pemandangan yang amat-amat cantik, ciptaan Ilahi
Dan....merasa betapa syukurnya kita dilahirkan dibumi Malaysia...eh! eh! ke situ pulak...

Yelah, lain orang, lain caranya, lain negara, lain ceritanya ye dak...?

Whatever it is, it was an awesome holiday for all of us...minus experience taknak pakai seat belt masa take off, melalak dalam kapal terbang, makan tumpah-tumpah, memanjat seat dlm flight....the experiences yang tak boleh dibeli di mana-mana...

ARRIVING DAY 20 Nov 2011:

Masih di dalam kawalan

Ada sedikit kebosanan di situ

Kami ke KLIA (ya, kami naik MAS, bukan AA sebab flight ticket lebih kurang harganya, lagipun ada 4 muhsinas ni yang nanti agak tak terbela kalau naik AA, so MAS it was). Sampai KLIA agak awal, 2 jam sebelum flight. Memula muhsinas senang nak di kawal. Macam kacang je...Boarding pun still masih terkawal, TAPI bila nak take off, mr adik taknak pakai seat belt, dia meronta-meronta. So ibu kena bukakkan beltnya dan peluk dia kuat, luckily masa nak take off the engine sounds was so loud, mr adik stunned sekejap, terkujat. 3 hours journey, masih ok sebab mungkin siang hari so the muhsinas enjoyed the scenery especially bila sampai Pulau Bali, the scenery was breathtaking tapi tak sempat nak ambik gambar masa tu. Gambar sawah padinya  dari atas memang cantek. Laut, pantai...so muhsinas memang excited giler. But then, since Summit APC baru habis semalam, kami tak boleh nak landing on time. Kami boleh nampak a few planes yang tak boleh landing 'hanging' kat awan tu. Ngeri gak...kot2 terlangar...heheheheheheh!! (sekarang ko cakap le ibu, masa kat atas, dok kumat kamit berzikir...hahahahah). Bila touched down, memang ramai sangat nak lepas imigresen. Satu aje perangai derang ni, walaupun panjang barisnya, mereka buat derk je kita nunggu. Takde la nak bukak satu lagi kaunter. So dengan muhsinas yang dah over penat, lapar...bayangkan betapa haroknya mereka esp mr adik.

Rupanya tak boleh ambik gambar kat airport ni tapi ibu tak tahu, selamba je ambik gambar.

Kesian dia dah letih agaknya

Kami tinggal di Grand Sanur Resort, di Sanur Beach. Salah satu hotel lama yang ada 8 tingkat sebab lepas tu, Gabenor Bali tak benarkan sebarang Bangunan lebih dari 3 tingkat. Katanya taknak kehilangan seni rekabentuk bangunan di Bali.

Tapi masa kami sampai ke sana, ada upacara agama di Pantai Sanur. Kami sampai almost maghrib. Jadi kami tak dapat ke Hotel. Pak Yanto driver kami memberi cadangan untuk berjalan kaki sahaja kerana dia bimbang dengan jem yang ada, harus kami sampai ke Hotel dalam pukul 8. Oh ya! Maghrib di sana awal sejam dari sini, jadinya maghrib dalam pukul 6.15pm. Macam Sabah Sarawak lebih kurang.

Pak Yanto kata dekat. Tapi haram...jauh giler....poyo betul. Dengan beg dan muhsinas yang dah extremely penat, kami berjalan kaki. Ibu bawak adik dan kak chik...sesekali ibu dukung adik, sesekali suruh dia jalan. Kesian sangat tapi lama-lama sampai jugak.

Sebelum ke Hotel, abah muhsinas singgah KFC beli makanan. Jadi sampai je bilik, kami terus mandi-mandi dan makan. Peliknya KFC, takde snack plate with bun roti, coleslaw dan mash potatoes tapi ada nasi dan ayam. Abah muhsina kata hanya ada set nasi dan burger ikan yang macam Hot Dog. Apa-apa jelah...yang penting muhsinas kenyang dan kurang harok!!

Ayam KFC dan Nasi

Janji kenyang kan Kak Ngah

Salam
Ibu Muhsina

Next entry : BALI : HAROKMOON TRIP DAY ONE

1 comment:

1. boleh tahan mendukung mr adik yg gebu tu.. mesti senget benget ibu muhsina.