Wednesday, October 19

Aku Si Pembohong....

Kisah Bohong I :

Si Pemanggil : Puan XYZ, saya dari Bank ABC. Saya nak minta......

Aku : Oh wait...im in the meeting. (Di Mines, tengah jilat-jilat makan aiskerim)


Si Pemanggil : Oh sorry puan, I'll call you back ya puan.


Kisah Bohong II :

Si Anak : Mama, nak belon tu, yang kaler pink tu? (Sambil menunjuk-nunjuk belon kaler pink yang kiut miut)

Aku : Eh! Belon tu bukan untuk jual nak, itu untuk perhiasan. Dia tak jual belon tu. (sambil menunjuk-nunjuk kat pakcik jual belon)


Kisah Bohong III :

Si Penjual : Akak, ni kak buku bersiri cerita Si Keldai dan donkey...bagus kak untuk anak akak.

Aku : Laaa...akak dah ada dah ni...dah berlonggok kat rumah dah...sampai ke pintu


Kisah Bohong IV :

SMS bos : 'Puan, sila bagi pencerahan berkenaan...bla bla bla'

Balasan SMS Aku : 'Pemandangan saya gelap dan kelam, tak cerah la tuan'
(Sedang makan kek di Secret Recipe)

Kisah Bohong V :

Bos : 'Awak dah siap dah report yang saya mintak?'

Aku : 'Proposal? Oooo...belum la tuan, si anu b gnu belum bagi saya feedback'
(Sedang mencari no tepon Anu b Gnu)

Kisah baru jap tadi :

Si Pemanggil : 'Assalammualaikum puan, nama saya Anitun. Saya dari aircond service center.'

Aku : (asal lak dengan aircond aku ni)..Ya ya

Si Pemanggil : 'Puan ada aircond di rumah kan?'

Aku : Oooo takde takde. Saya tak pasang aircon tak suka. Tak tahan sejuk. Nanti kaki kebas kejang.

Si Pemanggil : (tup...terus letak)


Salam
Ibu Muhsina

No comments:

Post a Comment